SSS

Sıkça sorulan soru

• Yakın gözlüklerden kurtulmak mümkün mü ? Nasıl tedavi uygulanır?

Yakın gözlüklerden kurtulmak için göz merceğinin yerine uzak yakin ve orta mesafeyi birlikte gösterebilen lenslerden takılması mümkündür. Böylece tümüyle gözlükten kurtulmak mümkün olur. Cerrahi çözüm dışında bir diğer çözümde uzak ve yakın birlikte kullanılan lensler önerilir.

• Lazer ameliyatları riskli midir?

Gelişen teknolojiyle birlikte lazer ameliyatları oldukça güvenli hale gelmiştir. Sonuçlar tatmin edici düzeydedir. Temel prensip gözün detayli muayenesi yapıldıktan sonra hastanIn gözünün operasyon için uygunluğuna karar verilmesidir. Uygun olan gözlerde başarı oranı oldukça yüksektir.

• Kornea nakli ( Keratoplasti ) kimlere uygulanır , tedavi süreci nasıldır?

Kornea nakli (Keratoplasti ); korneası geriye dönüşsüz deforme olan veya saydamlığını kaybeden gözlere uygulanan girişimidir. Kornea bankasından alınan korneanin sağlıklı olmayan kornea ile değiştirilmesi şeklinde yapılır.

• Lazer ameliyatı sonrası günlük aktivitelere ne zaman dönebiliriz?

Ameliyattan birkaç gün sonra kişi normal yaşantısına dönebilir. Sadece birkaç gün damla tedavisi gerekmektedir.

• Sarı nokta hastalığı nedir ? Tedavisi mümkün müdür?

Sarı nokta, merkezi görme noktasıdır. bu alandaki pigment hücreleri nedeniyle bu isimle adlandırılır. Anatomik bir bölgedir. Bir hastalık adı değildir. Görme merkezini bozan çok sayıda hastalık mevcuttur. Bunlardan en sık bilineni bu bölgenin dejenerasyonu yani makula dejenerasyonudur. Temel olarak 2 tiptedir ;Kuru tip alanında herhangi bir kanama veya sıvı kaçağı yoktur.Hücrelerde dejenerasyon yavaş ilerler, görme keskinliği de paralel olarak zamanla azalır. Yaş tip olanında ise kanama ve sıvı kaçakları daha hızlı ilerler, görmeyi daha fazla tehdit eden bir hastalıktır.Göz içine enjeksiyon yapılarak sıvı kaçağına yol açan damar oluşumu önlenir.

• Katarakt nedir ? Nasıl tedavi edilir?

Katarakt göz merceğinin koyulaşması ve görmeyi engellemesidir. Tedavisi cerrahi olarak katarağın alınmasıdır. Ameliyatta alınan katarağın yerine yeni bir mercek yerleştirilir. İyileşme süresi kısa ve başarı oranı yüksektir. Takılan merceğe göre sadece uzak değil , uzak ve yakın birlikte gözlüksüz görme mümkündür.

• Keratokonus nedir ? Nasıl tedavi edilir ?

Korneanın dejenerasyonuna yol açan, ilerleyici bir hastalıktır. miyop ve astiğmat ortaya çikar ve gözlükle düzeltilemez. İlerlemeyi durdurmak için ışın tedavisi tek seçenektir. Görmeyi düzeltmek içinse tedavi seçenekleri ; lazerle düzeltme , kornea içi halka takılması ,kontakt lens yada gözlüktür. Tedavinin uygunluğu hastadan hastaya değişebilmektedir.

• Göz tansiyonu ( Glokom ) nedir , nasıl tedavi edilir?

Göz tansiyonunun göz sinirine zarar verecek şekilde yükselmesidir. Zamanla göz siniri hücreleri hasar alır ve görme alanı kaybı oluşur. Tansiyonun yükselmesi çoğu zaman belirti vermeyebilir. Tedavide amaç göz tansiyonunu zarar vermeyecek seviyelere düşürmektir. Bu amaçla damla tedavisi, lazer veya yetersiz gelirse cerrahi müdahale gerekebilir.